چک لیست هرس محتوا

چک لیست هرس محتوا

هرس محتوا به عنوان یک استراتژی حیاتی در سئو، به فرآیند حذف یا ویرایش محتوای قدیمی، تکراری یا کم‌کیفیت از وب‌سایت گفته می‌شود. این کار نه تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات، کاهش نرخ پرش و در نهایت بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو می‌شود. پس با ما همراه باشید تا با هم به دنیای هرس محتوا برای سئو قدم بگذاریم.

چک لیست هرس محتوا

  • مشخص کردن کلمات کلیدی مربوط به هر URL
  • صفحاتی که کلمه کلیدی ندارند و کاربر به آن نیاز دارد = نوایندکس
  • صفحاتی که کلمه کلیدی ندارند و کاربر هم به آن نیازی ندارد = ریموال + حذف
  • ایجاد فایل اکسل تمامی URLهای موجود روی سایت
  • صفحاتی که کلمه کلیدی دارند اما رتبه خوبی ندارند = لیست آپدیت محتوا
  • صفحاتی که کلمات کلیدی یکسان دارند = یکی کردن صفحات و ریدایرکت صفحه با جایگاه بدتر به صفحه با جایگاه بهتر + حذف ضفحه ریدایرکت شده

حال قصد داریم به بررسی هریک از این موارد بپردازیم.

مشخص کردن کلمات کلیدی مربوط به هر URL

اولین قدم برای هرگونه تصمیم‌گیری درباره محتوا، دانستن کلمات کلیدی مرتبط با هر صفحه است. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید هر صفحه برای چه عبارتی در موتورهای جستجو بهینه شده است و آیا این کلمات کلیدی با هدف شما از آن صفحه همخوانی دارند یا خیر. با استفاده از ابزارهای سئو، کلمات کلیدی اصلی و ثانویه هر صفحه را شناسایی کنید.

صفحاتی که کلمه کلیدی ندارند و کاربر به آن نیاز دارد = نوایندکس

صفحاتی که کلمه کلیدی مشخصی ندارند، برای موتورهای جستجو قابل فهم نیستند و نمی‌توانند در نتایج جستجو نمایش داده شوند. با این حال، اگر این صفحات برای کاربران مفید هستند، بهتر است به جای حذف کامل، آن‌ها را از دید موتورهای جستجو پنهان کنیم تا در آینده بتوانیم آن‌ها را بهینه کنیم. این تگ به موتورهای جستجو می‌گوید که این صفحه را ایندکس نکند.

صفحاتی که کلمه کلیدی ندارند و کاربر هم به آن نیازی ندارد = ریموال + حذف

صفحاتی که نه کلمه کلیدی مشخصی دارند و نه برای کاربران مفید هستند، تنها باعث ایجاد سرگردانی در سایت می‌شوند. این صفحات نه تنها به سئوی سایت کمک نمی‌کنند بلکه می‌توانند باعث کاهش سرعت لود سایت نیز شوند.این صفحات را به طور کامل از سرور حذف کنید.

ایجاد فایل اکسل تمامی URLهای موجود روی سایت

داشتن یک فایل اکسل شامل تمام URLهای سایت به شما کمک می‌کند تا یک نمای کلی از ساختار سایت داشته باشید و به راحتی بتوانید صفحات را جستجو و مدیریت کنید. ابزارهای مختلفی برای خزش سایت و استخراج تمام URLها وجود دارد. علاوه بر آدرس URL، می‌توانید اطلاعات دیگری مانند عنوان صفحه، توضیحات متا و کلمات کلیدی را نیز در این فایل ثبت کنید.

صفحاتی که کلمه کلیدی دارند اما رتبه خوبی ندارند = لیست آپدیت محتوا

صفحاتی که کلمه کلیدی دارند اما رتبه خوبی ندارند، پتانسیل بهبود دارند. با بهبود کیفیت محتوا و بهینه سازی آن برای کلمه کلیدی هدف، می‌توانید رتبه این صفحات را در موتورهای جستجو افزایش دهید.محتوای موجود را از نظر کیفیت، مرتبط بودن و بهینه سازی برای موتورهای جستجو بررسی کنید. محتوا را با اضافه کردن اطلاعات جدید، بهبود ساختار و استفاده از کلمات کلیدی بهینه کنید.

صفحاتی که کلمات کلیدی یکسان دارند = یکی کردن صفحات و ریدایرکت صفحه با جایگاه بدتر به صفحه با جایگاه بهتر + حذف صفحه ریدایرکت شده

داشتن چندین صفحه با کلمات کلیدی یکسان باعث ایجاد مشکلاتی مانند رقابت داخلی و کاهش اعتبار صفحات می‌شود. با ادغام این صفحات، می‌توانید قدرت آن‌ها را افزایش داده و تجربه کاربری بهتری برای کاربران ایجاد کنید.صفحه‌ای را که می‌خواهید به عنوان صفحه اصلی برای آن کلمه کلیدی حفظ کنید، انتخاب کنید.محتوا و اطلاعات ارزشمند صفحات دیگر را به صفحه اصلی اضافه کنید.

برای آشنایی با خدمات تیم ما می توانید به بخش خدمات سئو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی نوشته‌ها

جدیدترین نوشته‌ها

جستجو

فهرست مطالب